دفتر و کاغذ

معرفی انواع کاغذ کرافت+ 5 ایده خلاقانه برای استفاده از کاغذ کرافت

کاغذ کرافت،کاغذ کرافت رنگی،کاغذ کرافت نازک

شنیدن نام کاغذ کرافت شما را یاد کدام یک از کاربردهای آن می‌اندازد؟ برخی تصور می‌کنند که این کاغذ به صورت یک رول از کاغذهای قهوه ای ضخیم است که آ‌ن‌ها را دور ساندویچ می‌پیچند و برخی دیگر آن را  یک کاغذ برای بسته بندی انواع محصولات در نظر می‌گیرند.

کاغذ کرافت،کاغذ کرافت یسته بندی،کاغذ گراف

اما آیا می‌دانید ایده‌های بسیاری برای استفاده از این کاغذ وجود دارد که می‌توانید در زندگی روزمره خود و حتی پروژه‌های مدرسه از آن‌ها استفاده کنید؟ در این مطلب از وبلاگ پارسا پخش قصد داریم تا بعد از معرفی انواع کاغذ کرافت و کاربردهای هریک به معرفی ایده‌های جذاب برای استفاده از این کاغذ بپردازیم، تا انتها این مقاله را بخوانید تا با این ایده‌های بامزه آشنا شوید.

انواع کاغذ کرافت کدامند؟

امروزه انواع کاغذ گراف در دسترس است و هرکدام از آن‌ها مجموعه کاربردهای خاص خود را در تجارت دارند. در ادامه چند نوع کاغذ گراف و چگونگی پاسخگویی به نیازهای تجاری شما آورده شده است.

کاغذ کرافت طبیعی بکر(استفاده نشده):

این نوع کاغذ یکی از انواع کاغذهای سنگین است که به دلیل داشتن فیبر و بادوام و کم هزینه بودن گزینه ایده آلی برای کاربردهای سنگین که نیاز به مقاومت بالایی در برابر پارگی دارند، می‌باشد. علاوه بر این، این کاغذ برای چاپ، لایه محافظتی، بسته بندی، پوشش پالت و ورق‌های حامل استفاده می‌شود.

کاغذ کرافت طبیعی بازیافتی:

این نوع از کاغذ اگرچه به اندازه کاغذ گراف طبیعی بکر مقاوم در برابر پارگی نیست اما یک گزینه سازگار با محیط زیست بوده و کاربرد خوبی به عنوان آستر برای جعبه‌ها، بسته بندی روزنامه و … دارد. هر دو نوع کاغذ گراف بکر و بازیافتی در وزن‌های 30 الی 70 گرم استاندارد هستند.

کاغذ کرافت سیاه:

رایج ترین کاربرد کاغذ گراف سیاه به عنوان پشتی تیره و بادوام برای قاب عکس است. اما این فقط تنها کاربرد آن نیست بلکه برای پروژه‌های سرگرم کننده و چاپ صنایع دستی یا کمک به تزئینات بی نظیر در مواردی که به موانع روشن و حاشیه‌های تیره نیاز است به کار می‌رود.

کاغذ کرافت رنگی:

کاغذ کرافت رنگی تقریبا در هر رنگ رنگین کمان موجود است. رنگ‌های پرجنب و جوش آن را برای همه نوع پروژه‌های صنایع دستی، تابلوهای اعلانات، وسایل مدرسه مانند کاغذ کاردستی مناسب می‌کند. اگر بازار هدف شما شامل مدارس و مهد کودک‌ها است بهتر است این کاغذ را در لیست خود قرار دهید.

کاغذ کرافت سفید یا سفید شده:

این کاغذ از نظر استحکام  مانند کاغذ گراف طبیعی بکر است که به دلیل دارا بودن ظاهری تمیز و سفید رنگ دارای تاثیر فوق العاده‌ای می‌باشد. به عنوان مثال بسیاری از رستوران‌ها دوست دارند از کاغذ گراف سفید به عنوان یک گزینه اقتصادی برای سفره‌های روی میز خود استفاده کنند. این کاغذ برای بسته بندی نیز مناسب است و می‌تواند در برابر سایش و پارگی مقاوم باشد.

کاغذ کرافت چاپ:

بسیاری از صنایع مختلف از تطبیق پذیری و قابلیت سفارش سازی کاغذ گراف چاپ برای ایجاد بسته بندی‌های مارک دار داخل فروشگاه بهره می‌برند. به عنوان مثال یک اغذیه فروشی ممکن است یک ورق کاغذ کرافت را در اندازه مناسب برای بسته بندی ساندویچ سفارش دهد و آرم مغازه و اطلاعات تماس را در یک طرف آن چاپ کند تا به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغات مداوم با قیمت مناسب باشد.

بسیاری از تولید کنندگان مد در آستین لباس‌های خود کاغذ کرافتی که برندشان بر روی آن چاپ شده را دارند و یا کاغذهای کرافتی داخل جعبه های کفش خود با مارک مخصوص به خود قرار می‌دهند.

ایده‌های خلاقانه برای استفاده از کاغذ کرافت:

یک پک برای نگهداری مواد غذایی درست کن:

کاغذ کرافت،کاغذ کرافت رنگی،کاغذ کرافت نازک

کاغذ کرافت می‌تواند یک راه حل عالی، آسان، ساده و ارزان برای نگهداری یک میان وعده باشد. بسیاری از طرح‌های این کاغذ را می‌توان برای نگه داشتن چیپس، برگر، هات داگ، شیرینی و مواردی از این قبیل سفارشی کرد.

این مواد غذایی آماده را می‌توانیم در بسته‌بندی‌هایی بسیار جالب و بامزه از کاغذ کرافت قرار دهیم. حتی می‌توان روی هرکدام از بسته بندی ها برچسب مخصوص به آن ماده غذایی را بزنیم تا شناسایی آن راحت‌تر باشد. این مورد می‌تواند ایده جالبی برای مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه، رویدادهای شرکتی، سمینارها و… باشد.

بوم نقاشی مناسب برای بزرگسالان و کودکان:

کاغذ کرافت،کاغذ کرافت رنگی،کاغذ کرافت نازک

کاغذ کرافت بهترین گزینه برای زمان کاردستی و نقاشی است، نقاشی روی کاغذ کرافت می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد زیرا این کاغذ حاوی موادی است که نوشتن، طراحی و … را بسیار لذت بخش می‌کند. می‌دانیم که بچه‌ها عاشق خلاقیت هستند و کاغذ گراف به آ‌ن‌ها بوم کاملی برای بازی و حتی یادگیری به کمک والدین می‌دهد.

از این کاغذ می‌توانید برای ترسیم حروف الفبا، اعداد و حتی پیست اتومبیلرانی برای ماشین‌های اسباب بازی کودکان استفاده کنید. این کاغذ سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است، شما می‌توانید سطح کار خود را بالاتر ببرید و برای پروژه‌های مختلف مانند طراحی و .. از کاغذهای کرافت با رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

کاغذ بسته بندی با قابلیت سفارش سازی:

کاغذ کرافت،کاغذ کرافت رنگی،کاغذ کرافت نازک

می‌توانید بسته هدیه خود را با برنامه ریزی قبلی درست کنید!

کاغذ بسته بندی سفارشی راهی عالی برای هدیه دادن به دوستان، خانواده و همکاران است. می‌توانید با یک کاغذ کرافت قهوه‌ای طبیعی کار خود را شروع کنید یا برای داشتن یک بسته بندی منحصر به فرد از کاغذ گراف رنگی استفاده کنید.

ولی این پایان کار نیست بلکه گزینه‌های دیگری برای سفارشی کردن بسته خود دارید برای مثال می‌توانید بسته خود را با ریسمان، برگ‌های پاییزی و حتی دست خط خودتان تزئین کنید.

جلد کتاب:

کاغذ کرافت،کاغذ کرافت رنگی،کاغذ کرافت نازک

ایده آل برای استفاده شخصی و حرفه‌ای!

چه بخواهید از کتاب‌های مهم و ارزشمند خود در برابر آسیب محافظت کنید و یا بخواهید ظاهر یک ژورنال شخصی را سفارشی کنید، این کاغذ راهی زیبا و ارزان برای آرایش کتاب‌هاست. شما می‌توانید از یک کاغذ گراف رنگی متناسب با سبک و جلد کتابتان استفاده کنید.

یک سفره منحصر به فرد درست کنید:

کاغذ کرافت،کاغذ کرافت رنگی،کاغذ کرافت نازک

ایده آل برای شام‌ها خانوادگی و مهمانی‌های سرگرم کننده!

سفره‌های کاغذی کرافت نه تنها از میز شما در برابر آشفتگی محافظت می‌کند بلکه می‌توانند متناسب با هر موضوع یا مراسم خاصی که می‌توان تصور کرد سفارشی شوند.

 آیا تا به حال برای دورهمی‌های دوستانه سفره خود را با کاغذ کرافت تزیین کرده اید؟

در ضمن در مهمانی می‌توانید بگ‌هایی را درست کنید و بازی‌های رومیزی مانند مهره‌های شطرنج  را داخل آن قرار دهید.

بهترین مرکز فروش کاغذ کرافت در تهران کجاست؟

پارسا پخش مرکز فروش کاغذ کرافت در تهران است، این فروشگاه انواع کاغذ کرافت متری، کاغذ کرافت نازک و ضخیم را در ابعاد مختلف ارائه می‌دهد.

در حال حاضر به دلیل عدم ثبات قیمت‌ها در بازار امکان فروش اینترنتی کاغذ کرافت از این فروشگاه اینترنتی وجود ندارد و شما می‌توانید برای ثبت سفارش و پیگیری آن با شماره‌های 09124494696 و 02155891991 در تماس باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *