لوازم اداری

بهترین مرکز خرید بیجک باربری در تهران کجاست؟

بیجک باربری،بیجک،دانلود بیجک باربری

اگر با اسناد انبارداری سر و کار داشته باشید ممکن است کلمه بیجک باربری به گوشتان خورده باشد، از گذشته تا کنون در انبارداری جهت تحویل کالاها به انبار و یا ترخیص کالا در گمرک ازبرگه هایی به عنوان سند تحویل یا درخواست کالا استفاده می‌شده است، با گذشت زمان و پیشرفت پروسه‌های انبارداری و پیچیده شدن قوانین باربری برای سهولت در حمل و نقل هرکدام از این اسناد نامی به خود گرفت.

اگر میخواهید با بیجک  بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله از وبلاگ پارساپخش را از دست ندهید ضمن اینکه در ادامه نمونه بیجک انبار جهت مشاهده قرار داده شده است.

بیجک باربری چیست؟

بیجک از کلمه‌ای هندی گرفته شده است و به برگه‌ای گفته می‌شود که فروشنده برای خریدار صادر می‌کند و ضمن قید مقدار و کالای خریداری شده در آن به نوعی بر صحت معامله تاکید می‌کند خریدار نیز با توجه به این برگه و پس از بررسی و مطابقت کالاها با آن در صورت صحت آن رسیدی مبنی بر دریافت محصول صادر می‌نماید.

بیجک باربری در چه مواردی استفاده می‌شود؟

بیجک در سیستم حمل و نقل غیر رسمی همان کارکرد بارنامه را دارد بیجک یکی از اسناد مهم بین خریداران و فروشندگان است و باید نهایت دقت را برای حفظ و نگهداری آن به خرج داد البته بیجک باربری کاربردهای دیگری در صرافی و گمرک دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بیجک گمرکی

بسیاری از بازرگانان که کالاهای خود را از گمرک تحویل می‌گیرند با این کلمه آشنا هستند و می‌دانند که این سند در ترخیص کالا، صادرات و واردات استفاده می‌شود.

در ابتدا قبض انبار که در آن مشخصات کالا مانند وزن، نوع کالا، جنس و ….به شخصی که می‌خواهد کالا را ترخیص کند ارائه می‌شود و بعد از انکه  فرد کارهای مربوط به ترخیص کالا را انجام داد می‌تواند با مراجعه به اداره گمرک بیجک گمرکی خود را دریافت نماید، با توجه به این سند شخص می‌تواند ثابت کند که بار متعلق به اوست و در نتیجه نسبت به بارگیری و ترخیص کالا اقدام می‌نماید.

بیجک درصرافی

در این سند که توسط صرافان صادر می‌گردد صراف اعلام می‌کند که مبلغ را دریافت کرده و زمان بازپرداخت آن را مشخص می‌کند.

استفاده از بیجک در صرافی به سال 1266 برمی‌گردد در آن سال هنوز اسکناس در ایران منتشرنشده بود و از فلزات با ارزش به جای پول در مبادلات استفاده می‌کردند.

استفاده از بیجک برای صرافان در این دوره سود زیادی داشت و نبود اسکناس در آن دوره را جبران می‌کرد.

استفاده از بیجک باربری چه ضرورتی دارد؟

با توجه به اینکه قبض بیجک باربری توسط فروشنده برای خریدار ارائه می‌گردد ضمن اینکه صحت معامله را تایید می‌کند، خریدار می‌تواند تمام کالاهای دریافتی را مو به مو با این سند مطابقت دهد و در صورت وجود هر گونه مشکلی در بار و یا غش در معامله تمام کالاهای دریافتی را عودت دهد.

لازم به ذکر است که فروشنده، راننده، شرکت باربری و دریافت کننده محتویات بار حمل شده را بر اساس بیجک به رسمیت می‌شناسند و بدون این سند امکان ترخیص کالا وجود ندارد.

دانلود بیجک باربری بهتر است یا خرید بیجک باربری آماده؟

شما می‌توانید برای دانلود بیجک باربری به انواع سایت‌ها مراجعه کنید، ضمن اینکه در انتهای این مقاله نمونه فرم بیجک باربری قرار داده شده است.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه این سند باید توسط فروشنده به خریدار تحویل گردد و خریدار هنگام تحویل کالای خود از انبار یا گمرک به آن نیاز دارد خرید بیجک باربری آماده مقرون به صرفه است زیرا ممکن است در هر زمان و مکان به نمونه دانلود شده این سند دسترسی نداشته باشیم یا اینکه در گمرک یا انبار جهت ترخیص کالا نمونه فیزیکی آن را درخواست نمایند، پس خرید بیجک باربری آماده خیال شما را از سهولت ترخیص کالا از انبار با گمرک راحت‌تر می‌کند.

برای خرید بیجک باربری با شرایط استثنایی می‌توانید همین حالا با شماره های 02155891991 و 09124494696 تماس حاصل نمایید.

چند نمونه فرم بیجک باربری و نکات مهم

امروزه بیجک باربری در سایزها و انواع مختلف مانند تک برگ و دو برگ ارائه می‌شود اما مهمترین نکاتی که در یک بیجک ثبت می‌شود شامل موارد زیر است:

1-تاریخ

2-نام باربری

3-تعداد

4-نوع جنس

5-فرستنده

6-گیرنده

7-مقصد

8-امضا

انبار دار پس از دریافت این برگه با مشخصات فوق قبض انبار را صادر کرده و به تحویل دهنده کالا ارائه می‌کند.

نمونه بیجک 1

نمونه بیجک 2

نمونه بیجک 3

بهترین مرکز خرید بیجک باربری کجاست؟

پارساپخش مرکز فروش بیجک باربری در تهران، بیش از نیم قرن سابقه در زمینه تولید و فروش لوازم اداری در بازار بزرگ تهران را دارد. پارساپخش محصولات خود را با استفاده از مرغوبترین مواد تولید می‌کند و قیمتی برابر یا کمتر از سایر مراکز فروش بیجک  دارد.

همین قیمت منصفانه در فروش عمده و خرده، انتخاب را برای شما آسان می‌کند. متاسفانه در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت در بازار امکان ارائه خدمات آنلاین از این فروشگاه اینترنتی وجود ندارد و دریافت خدمات از طریق تماس با شماره‌های ذکر شده امکان‌پذیر است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *