دفتر و کاغذ

بهترین مرکز خرید دفتر طراحی در تهران کجاست؟

دفتر طراحی،کاغذ کرافت،دفتر طراحی کرافت

دفتر طراحی، اسکچ بوک و دفتر طراحی اسکچ کلماتی هستند که آن‌ها را از زبان کسانی که ذوق و هنری در طراحی دارند شنیده‌ایم. این دفتر یکی از ابزارهای اصلی طراحان است و هر فرد که استعدادی در کشیدن تصاویر و افکار ذهنی خود داشته باشد به آن نیاز دارد.

اگر چه این دفتر را می‌توان با ذوق و سلیقه خود ساخت اما در این مقاله از وبلاگ پارساپخش به مزایای خرید یک دفتر اسکچ بوک  خواهیم پرداخت پس با خواندن این مقاله ما را همراهی کنید.

دفتر طراحی چیست؟

دفتر اسکچ مجموعه‌ای از کاغذهای متصل به هم است که افرادی که علاقه به طراحی دارند در آن طرح‌های خود را ثبت می‌کنند.

دفترهای اسکچ مورد علاقه دانشجویان، دانش آموزان، هنرمندان و کسانی هستند که دوست دارند افکار و احساسات درونی خود را به تصویر بکشند. این دفترها با در اختیار داشتن فضای کافی برای ترسیمات، مناسب برای طراحی هستند. 

چرا به دفتر طراحی نیاز داریم؟

در دنیای پر استرس امروز هر یک از  افراد راه‌های مختلفی را برای رهایی از این مشغله‌‌ها و گرفتاری‌ها در پیش گرفته‌اند. در این میان طراحی و کشیدن نقاشی طرفداران زیادی دارد.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در صف‌‌های شلوغ مترو تا رسیدن به مقصد به دنبال سرگرم کردن خود بوده باشید یا اگر اهل هنر و نقاشی کشیدن هستید ایده‌ای ناگهانی به ذهنتان آمده باشد که نیاز داشته باشید در همان لحظه بر روی کاغذ بیاورید.

به نظر می‌رسد داشتن دفتر اسکچ که بتوان آن را به راحتی با خود جا به جا کرد ضروری به نظر می‌رسد ضمن آنکه اگر دانشجو، دانش آموز و هنرجو رشته طراحی هستید به آن نیاز دارید و این نوع دفتر یکی از ابزارهای کار شماست.

دفتر طراحی کرافت بهتر است یا دفتر طراحی معمولی؟

کاغذ کرافت به دلیل مقاومت بالایی که در برابر پاره شدگی دارد موارد استفاده فراوانی دارد یکی از موارد کاربرد این کاغذ برای کشیدن طراحی است که معمولا دفتر طراحی کرافت نامیده می‌شود.

جنس کاغذهای بکار رفته دراین دفترها گرماژ بالایی دارد در نتیجه شما می‌توانید طرح‌های خود را به راحتی روی آن بکشید چون محافظ خوبی برای آثار هنری شما خواهد بود.

اگر شما به صورت حرفه‌ای طراحی می‌کنید و نیازمند یک دفتر طراحی حرفه‌ای هستید یا از ابزارهای خاصی برای کشیدن طرح‌های خود استفاده می‌کنید بهتر است از دفترهای طراحی کرافت استفاده کنید اما اگر این دفتر برای ثبت آثار هنری شما به صورت فی البداهه است و نیاز دارید که همیشه همراهتان باشد دفترهای معمولی اسکچ پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

خرید دفتر طراحی چه مزایایی دارد؟

ممکن است شما هم دوست داشته باشد که با ذوق و سلیقه خود یک اسکچ بوک بسازید و دفتر خاص خودتان را داشته باشید، گرچه درست کردن این دفتر می‌تواند فرایندی لذت بخش باشد.

اما در انتخاب یک اسکچ بوک عوامل زیادی تاثیر گذار است. خرید دفتر طراحی شاید گزینه مناسبی برای داشتن یک اسکچ بوک خوب و مناسب باشد زیرا بسیار از این عوامل که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم در  این دفترها‌ لحاظ شده است و تنوع دفترها حق انتخاب بیشتری به ما می‌دهد.

سایز

این دفترهای در سایزهای مختلف مانند دفترطراحی A3  و دفترطراحی A4  و … وجود دارند بسته به استفاده و نیاز  خود می‌توانید یکی از انواع آن را خریداری نمایید.

جلد

اغلب کسانی که طراحی می‌کنند دوست دارند که طرح‌های خود را نگه دارند، زیرا این کار نه تنها به کیفیت کارشان کمک می‌کند بلکه آن‌ها را به اشتیاق می‌آورد تا کار خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند، در نتیجه جنس و نوع جلد یکی از عوامل مهمی است که در هنگام انتخاب دفتر باید مد نظر قرار گیرد.

جنس کاغذ

کاغذ این دفترها در جنس و ضخامت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود و بستگی به کاربردی دارد که شما از دفترخود دارید کاغذهایی با گرماژ بالاتر مناسب برای طراحی هستند و کاغذهایی با گرماژ پایین‌تر مناسب برای طراحی با مداد رنگی و راپید هستند.

صحافی

صحافی این دفترها  بیشتر از نوع سیمی و به صور افقی یا عمودی است، بسته به اندازه فضایی که برای طراحی مورد نیاز است می‌توان یکی از انواع دفتر طراحی سیمی را انتخاب کرد.

بهترین مرکز خرید دفتر طراحی کجاست؟

پارساپخش مرکز فروش انواع دفتر طراحی از جمله دفترطراحی جلد کرافت، دفتر کرافت و دفترطراحی فانتزی در بازار بزرگ تهران قرار گرفته است، این فروشگاه از بهترین مواد برای تولید دفترهای خود استفاده می‌کند.

استفاده از مواد مرغوب باعث شده است که این دفترها مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و پاره شدگی داشته باشند و طرح‌های شما را حفظ کنند.

متاسفانه در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت در بازار امکان ارائه قیمت آنلاین از این فروشگاه اینترنتی وجود ندارد و دریافت خدمات از طریق تماس با شماره‌های 02155891991 و 09124494696 امکان‌پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *