دفتر و کاغذ, لوازم اداری

چرا خرید فاکتور فروش آماده بهتر از فاکتور سفارشی است؟

فاکتور فروش، نمونه فاکتور فروش معتبر،فاکتور فروش آماده

امروزه بسیاری از کسب و کارها، از فاکتور فروش استفاده می‌کنند زیرا ارائه این فاکتور علاوه بر اینکه ضروری است بر اعتبار آن کسب و کار نیز می افزاید و موجب جلب اعتماد مشتری می‌گردد.

در این میان فاکتورها به صورت‌های مختلفی تولید می‌شوند، از فاکتور آماده گرفته تا فاکتور اختصاصی که هرکدام مزایای مخصوص خود را دارند. با اینحال خرید فاکتور فروش آماده گزینه‌ای راحت و ساده به نظر می‌رسد.

در این مقاله از وبلاگ پارساپخش به مزایای خرید فاکتور اشاره خواهیم کرد، به شما توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

یک فاکتور فروش آماده خوب چه مشخصاتی دارد؟

فاکتور فروش در مورد برخی از محصولات حکم گارانتی را دارد و در صورت وجود مشکلی در کالای ارائه شده می‌توان کالای معیوب را به فروشنده عودت داد.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که یک نمونه فاکتور فروش معتبر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در اینجا باید به این موضوع اشاره کنیم که فاکتورها به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند.

در فاکتورهای رسمی یک برگه از فاکتور باید به سازمان امور مالیاتی ارائه گردد و دارای مشخصات ذیل باشد:

  • اطلاعات کامل خریدار و فروشنده در آن درج شده باشد.
  • ثبت شماره سریال فاکتور
  • ثبت مهر و امضای خریدار و فروشنده
  • کد کالا
  • شرح کالا یا خدمت
  • تعداد کالا
  • مبلغ کالا
  • محلی برای درج مالیات

در این نوع فاکتورها درج شماره سریال از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به رنگ قرمز و برجسته به صورت چاپ افست یا ملخی انجام بگیرد که به راحتی قابل رسیدگی باشد.

در فاکتورهای غیر رسمی نیازی به ارائه برگ دوم به سازمان امور مالیاتی نیست و مشاغلی مانند سوپرمارکت‌ها و خرده فروش‍ی‌ها از آن استفاده می‌کنند، بنابراین یک فاکتور فروش معمولی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • تاریخ
  • امضای خریدار و فروشنده
  • شرح کالا
  • تعداد کالا
  • قیمت کالا

در خرید فاکتور فروش آماده باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید فاکتور باید مد نظر قرار دهیم پرفراژ، نوع صحافی و چسب بکار رفته در آن است. یک فاکتور خوب فاکتوری است که در هنگام کندن یک برگه از آن تمام برگه‌ها کنده نمی‌شود به عبارتی پرفراژ و چسب خوبی در صحافی آن به کار رفته است.

با توجه به مصارف مختلف سایزهای مختلفی از فاکتورها وجود دارد اما بهترین سایز فاکتور، سایزA5 یا 1.16 است که کاربردهای فراوانی دارد.

توجه به جنس و گرماژ فاکتور مساله مهم دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد، به دلیل اینکه فاکتورها در اسناد حسابداری بایگانی می‌شود کاغذ آن باید جنس مرغوبی داشته باشد. بهترین فاکتور از نظر جنس و گرماژ فاکتورهایی با گرماژ 70 گرم و کاغذ خارجی هستند که در مقابل فرسوده شدن مقاوم هستند.

چه مشاغلی بهتر است از فاکتور آماده به جای فاکتور سفارشی استفاده کنند؟

در حال حاضر مشاغل زیادی از فاکتور استفاده می‌کنند، از کسب و کارهای نوپا گرفته تا خرده فروشان، کسب و کارهای خدماتی و فروشنده لوازم گران قیمت مانند جواهر فروشی‌ها.

تعداد خرده فروش‌ها روز به روز در حال افزایش است، این مشاغل به دلیل نوع کسب وکار و تنوع در کالاهای خود معمولا بیشترین میزان استفاده از فاکتور فروش را دارند، همچنین ممکن است به دلیل جا به جایی نیاز به تغییر آدرس داشته باشند بنابراین استفاده از فاکتور فروش آماده برای این نوع مشاغل به دلیل میزان مصرف زیاد و کاهش هزینه‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

از طرفی دیگر کسب و کارهای نوپا نیز به دلیل صرفه جویی در هزینه‌های خود بهتراست از انواع فاکتور فروش آماده استفاده کنند.

البته این موضوع شامل همه مشاغل نمی‌شود و خیلی از کسب و کارهای دیگر باید فاکتور اختصاصی خود را داشته باشند مانند انواع جواهر فروشی‌ها و ساعت فروشی‌ها. این نوع مشاغل به دلیل قیمت زیاد کالاهای خود و افزایش اعتماد مشتریان خود باید از فاکتور مخصوص به خود که لوگوی خود در آن چاپ شده باشد استفاده نمایند.

خرید فاکتور آماده چه مزایایی نسبت به فاکتور اختصاصی دارد؟

چاپ فاکتور اختصاصی هزینه‌ی زیادی دارد این هزینه‌ها از مرحله طراحی فاکتور تا مراحل چاپ و زمان تحویل را شامل می‌شود.

سفارش فاکتور اختصاصی تا زمان تحویل آن مستلزم صرف زمان زیادی است، بنابراین اگر کسب و کار شما به گونه‌ای است که به صورت مداوم از فاکتور استفاده می‌کنید بهتر است از فاکتور فروش آماده استفاده نمایید.

انواع فاکتورهای فروش آماده در طرح‌های مختلف به فروش می‌رسد که می‌توانید با انتخاب خودتان، فاکتور را در کوتاهترین زمان ممکن و با قیمت مناسب خریداری نمایید.

 فاکتور فروش آماده را از کجا بخریم؟

اگر به دنبال نمونه فاکتور فروش خوب هستید، به جای درستی آمده‌اید. پارساپخش ارائه دهنده فاکتور فروش کاربن لس و فاکتور فروش کاربن دار در انواع و طرح‌های مختلف است.

این فروشگاه از مواد اولیه مرغوب در تولید فاکتورهای خود استفاده می‌کند و این امر موجب شده است که علاوه بر ماندگاری طولانی مدت فاکتورها، مشتریان زیادی را تهران و سایر شهرستان‌ها داشته باشد.

شما می‌توانید همین الان با شماره‌های 09124494696 و 02155891991 تماس بگیرید و قیمت کالای خود را از این فروشگاه اینترنتی دریافت نمایید.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *