دفتر و کاغذ

هر آنچه که باید در مورد یک فاکتور فروش بدانید

از دیر باز تاکنون برای انجام معاملات از برگه ای جهت تایید صحت آن معامله استفاده می‌شده است، این سند امروزه همان فاکتور فروش نام دارد، که در سال‌های اخیر به یکی از ارکان اساسی هر معامله ای تبدیل شده است.

در ادامه مقاله همه آنچه را که لازم است در مورد برگ فاکتور فروش بدانید اشاره شده است، به شما پیشنهاد میکنیم تا پایان با این مقاله از وبلاگ پارسا پخش همراه باشید.

فاکتور فروش چیست؟

فاکتور فروش کالا، به عنوان سند تجاری در هر معامله‌ای محسوب می‌شود که پس از تایید خرید توسط خریدار، از طرف فروشنده به خریدار اعطا می‌شود و در آن ویژگی‌هایی مانند نام محصول، تعداد محصول، قیمت جز و کل محصولات ثبت می‌شود.

ارائه فاکتور کالا چه ضرورتی دارد؟

امروزه برای انجام هر معامله ای فاکتور خرید و فروش ارائه می شود، تحویل برگه فاکتور فروش از طرف فروشنده به خریدار امری ضروری است که جز لاینفک هر معامله ای محسوب می شود، در ادامه به دلایل ضروری برای ارائه فاکتور کالا می‌پردازیم:

1-صحت معامله را تایید می‌کند

2-به معامله طرفین اعتبار می‌بخشد

3-اعتماد خریدار را نسبت به درستی و صداقت فروشنده جلب می‌کند

4-به عنوان گارانتی مدت دار کالا می‌توان از آن استفاده کرد

5-در صورت غش در معامله یا دعاوی حقوقی می‌توان به آن استناد کرد.

چند نکته حقوقی در رابطه با فاکتور فروش

نکته مهمی که در رابطه با فاکتور می‌توان به آن اشاره کرد این است که فاکتور باید به امضای طرفین رسیده باشد، این امضا باعث می‌شود تا مسائل حقوقی که ممکن است پیش بیاید تا حدود زیادی حل و فصل شود.

 در حالتی ممکن است طرفین توافق کرده باشند که وجوه را به صورت چک و اقساطی پرداخت نمایند در این حالت ممکن است بعد از پرداخت چک اول، چک دوم نقد نشود در حالیکه خریدار پس از پرداخت چک اول کالاها را دریافت کرده است در این حالت برگه فاکتور که به امضای طرفین رسیده است می‌تواند مدرک خوبی برای پیگیری از طریق مراجع ذیربط برای فروشنده باشد.

در حالتی دیگر ممکن است خریدار اعلام نماید کالاهایی که دریافت کرده است با کالای درج شده در فاکتور کاملا متفاوت است یا کالایی که سفارش داده اصلا در فاکتور ثبت نشده در این حالت خریدار می تواند با فاکتور فروشی که به امضای طرفین رسیده به دادگاه مراجعه کرده و مشکل را پیگیری نماید.

تفاوت سفارش خرید و فاکتور فروش چیست؟

در آغاز معامله،برگه ای که شامل انتظارات مشتری از خدمات و محصولات ارائه شده، مقدار و قیمت آن است توسط خریدار صادر می‌شود که پس از تایید مشتری آن را به فروشنده ارسال می‌کنند به این برگه سفارش خرید گفته می‌شود.

اما فاکتور پس از تایید شرایط مندرج در سفارش خرید توسط فروشنده برای خریدار صادر می‌گردد و در آن مواردی مانند قیمت از قبل توافق شده، تعداد محصولات نوع و جنس آنها ذکر می‌شود که خریدار باید بعد از آماده شدن سفارش آن را پرداخت نماید.

مرکز خرید فاکتور کالا در تهران کجاست؟

اگر به دنبال فاکتور فروش آماده برای شرکت یا سازمان خود هستید به جای درستی آمده اید، پارسا پخش انواع فاکتور a4 و کالا را به صورت فاکتور کاربن لس، کاربن دار ، دو برگ و سه برگ ارائه میدهد. مفتخریم که در طول سالیان متمادی توانسته ایم اعتماد کسبه بازار، فروشگاه داران و سایر مشتریان را جلب کنیم.

متاسفانه در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت بازار امکان ارائه خدمات آنلاین از این فروشگاه اینترنتی وجود ندارد اما شما می‌توانید برای خرید انواع فاکتور با شماره های02155891991 (در تایم اداری ) و 09124494696 (به صورت شبانه روزی) از طریق واتساپ یا تماس تلفنی در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *