دفتر و کاغذ

نکات مهمی که در مورد پیش فاکتور وجود دارد

پیش فاکتور،متن پیش فاکتور،انواع پیش فاکتور

امروزه در اغلب معاملاتی که صورت می‌گیرد برگه ای به نام پیش فاکتور صادر می‌شود، این برگه در حکم یک سند اولیه بوده که توافقات طرفین به صورت کتبی در آن ذکر می‌شود.

در این مقاله از وبلاگ پارساپخش به تعریف و جزئیات پروفرما پرداخته شده است، با خواندن این مقاله تا حدودی به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

پیش فاکتور چیست؟

پیش فاکتور یا پروفرما یک سند اولیه است که به عنوان پیشنهاد فروش در یک معامله توسط فروشنده برای خریدار صادر می‌گردد، توافقات اولیه و مذاکرات طرفین معامله (خریدار و فروشنده) در مورد شرایط معامله در پروفرما ثبت می‌شود.

پیش فاکتور،متن پیش فاکتور،انواع پیش فاکتور

پروفرما دارای تاریخ معینی می‌باشد و اگر در این تاریخ مبلغی از طرف خریدار پرداخت نگردد از اعتبار ساقط می‌گردد، لازم به ذکر است که ارائه پروفرما بدین معنی نیست که معامله به اتمام رسیده و خریدار حتما باید مبلغ را پرداخت نماید، بلکه سندی است که دو طرف معامله را برای رسیدن به هدف خود در معامله یاری می‌کند.

تفاوت پیش فاکتور و فاکتور چیست؟

پیش فاکتور برگه‌ای است جهت آگاهی خریدار از قیمت کالا و خدماتی که قصد خرید آن را دارد و تعهدی برای پرداخت هزینه ایجاد نمی‌کند، یک خریدار می‌تواند از چندین فروشنده درخواست پیش فاکتور نماید و پس از بررسی های لازم اقدام به خرید از یک فروشنده نماید، اما فاکتور سندی است که بعد از توافق نهایی و به قصد خرید کالا و خدمات توسط فروشنده برای خریدار صادر گردیده و خریدار را ملزم به پرداخت هزینه می‌کند.

در یک پیش فاکتور چه مواردی قید می‌شود؟

برای اینکه پروفرما دارای اعتبار باشد ذکر مواردی در آن ضروری است به طور کلی در یک پیش فاکتور موارد زیر ذکر می‌شود:

1-مدت اعتبار

پروفرما سندی است که فروشنده در آن قیمت کالا را اعلام می‌کند در این میان ذکر مدت اعتبار اهمیت ویژه‌ای دارد، در واقع فروشنده با اعلام تاریخ مشخصی به خریدار متذکر می‌شود که تا چه زمانی می‌تواند کالاها و خدمات قید شده را با شرایطی که به توافق رسیده‌اند خریداری نماید، ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی به دلیل نوسانات قیمت در بازار فروشنده نتواند کالا را با آن قیمت به خریدار ارائه کند.

2-نام کالا

در این قسمت درج دقیق نام کالا، توصیف جنس آن و … به جهت شناسایی و ارزیابی در گمرک اهمیت دارد

3-مقدار کالا

قیمت کالای ارائه شده به مقدار آن بستگی دارد، بنابراین درج مقدار کالا بر اساس واحد شمارش آن از جمله وزن، حجم و تعداد باید ثبت شود.

4-قیمت کالا

مهمترین نکته‌ای که در متن پیش فاکتور وجود دارد، ذکر قیمت کالاست. این قیمت بر اساس شرایط توافق شده بین طرفین ذکر می‌شود و شامل قیمت کل و قیمت واحد هر محصول است.

5-کرایه حمل

در صورتی که طبق توافقات به عمل آمده بین خریدار و فروشنده محصول حامل هزینه حمل باشد بهتر است در پیش فاکتور کرایه حمل بعد از ذکر قیمت کل و قیمت واحد به صورت جداگانه ذکر گردد.

6-مشخصات خریدار

در این قسمت مشخصات خریدار و فروشنده از جمله نام، آدرس و شماره تماس ذکر می‌گردد.

7- تاریخ صدور

در پروفرما تاریخی که صادر گردیده است جهت مشخص شدن تاریخ شروع مدت زمان اعتبار و طول مدت آن قید می‌شود.

یک پیش فاکتور خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به طور کلی برای اینکه بتوانیم  یک پیش فاکتور خوب خریداری کنیم باید به موارد زیر دقت نماییم

صحافی خوب پرفراژ

هنگام کندن پیش فاکتور در برخی مواقع تمام برگه‌های آن کنده می‌شود داشتن پرفراژ خوب ضمن اینکه کار ما را تسهیل می‌کند موجب صرفه‌جویی در مصرف آن و مانع پاره شدنش می‌شود.

جنس کاغذ

به دلیل اینکه پروفرما ممکن است بایگانی شود توجه به جنس کاغذ آن بسیار مهم است یک کاغذ خوب ضمن اینکه در طی گذشت زمان پوسیده و پاره نمی‌شود از اطلاعات ثبت شده بر روی آن به خوبی نگهداری می‌کند.

ابعاد

معمولا پیش فاکتورها در ابعاد مختلف تولید می‌شوند اگر شما فروشگاه خرده فروشی دارید که تنوع محصولات آن زیاد است استفاده از پروفرما در ابعاد بزرگتر مناسب است.

تعداد (قیمت)

خرید هر محصولی به صورت عمده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و منجر به پرداخت هزینه کمتر می‌شود، شما می‌توانید برای دریافت قیمت پیش فاکتور با شماره‌های 09124494696 و 02155891991 در تماس باشید.

ارائه پیش فاکتور چه ضرورتی دارد؟

به طور کلی ارائه پروفرما موجب تسهیل در روند معاملات می‌شود و از اتلاف زمان، هزینه و مواردی که ممکن است در ادامه معاملات پیش بیاید جلوگیری می‌کند.

در پزوفرما اگر تغییری در معامله بوجود بیاید به راحتی قابل ویرایش بوده و بعدا در ثبت فاکتور مشکلی بوجود نمی‌آید.

ارائه پروفرما موجب می‌شود که دسته بندی مناسبی از مشتریان خود داشته باشید و نسبت به اهداف آینده شرکت خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

بهترین مرکز خرید پیش فاکتور در تهران کجاست؟

پارسا پخش با ارائه انواع محصولات در قیمت مناسب مرکز فروش انواع پیش فاکتور در تهران است، اگر شما به دنبال خرید پیش فاکتور هستید کافیست با شماره‌های 09124494696 و 02155891991 از طریق واتس اپ یا تلفنی در تماس باشید، لازم به ذکر است در حال حاضر امکان ارائه قیمت آنلاین از این فروشگاه اینترنتی وجود ندارد و ارائه قیمت از طریق شماره‌های بالا امکانپذیر است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *