دفتر و کاغذ

کاغذ پوستی چه کاربردی دارد؟ بهترین مرکز خرید کاغذ پوستی

کاغذ پوستی،دفتر پوستی،خرید کاغذ پوستی

شاید شما هم تا به حال به دنبال دفتر پوستی برای ثبت طراحی‌های خود بوده باشید و این کلمه را در نت سرچ کنید و یا با این سوال مواجه شده باشید که کاغذ پوستی از کجا بخرم؟ این دفتر از کاغذی به اسم کاغذ پوستی ساخته می‌شود که کاربردهای فراوانی دارد برخی مواقع به اشتباه به این کاغذ، کاغذ مومی یا کاغذ روغنی نیز گفته می‌شود در ادامه این مقاله به موارد استفاده این نوع کاغذ و بهترین مرکز خرید دفتر کاغذ پوستی خواهیم پرداخت پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کاغذ پوستی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاغذپوستی که در انگلیسی به آن Parchment Paper گفته می‌شود، نوعی کاغذ سلولزی نازک و سفید رنگ است که از عبور دادن برگه کاغذ نازک شده از داخل محیط اسید سولفوریک یا کلرید روی به وجود می‌آید. انواع کاغذ پوستی در بازار وجود دارد یکی نوع مات و دیگری براق، که نوع مات آن در طراحی سیاه قلم کاربرد دارد.

وجه تمایز کاغذپوستی و مومی تفاوت در تاثیرپذیری آن‌ها نسبت به حرارت است که در این زمینه نسبت به کاغذ مومی مقاومت بیشتری دارد و در مقابل کاغذ مومی دارای ظاهر صیقلی تری است. این کاغذ دارای موارد استفاده فراوانی است که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • برطرف کردن نیاز چرب کردن قالب و جدا شدن راحت غذا از قالب
  • استفاده برای تهیه غذاهای بخارپز
  • استفاده در شیرینی پزی و نان پزی
  • بسته بندی کفش و لباس به عنوان پوشش داخل جعبه
  •  الگوی خیاطی
  • در نقشه برداری و کپی برداری
  • طراحی با سیاه قلم

ویژگی‌های یک کاغذ پوستی خوب چیست؟

در خرید کاغذ پوستی توجه به نکاتی ضروری است و به طور کلی این نوع کاغذ برای اینکه کیفیت بالایی داشته باشد باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:

رنگ سفید و شفاف: رنگ این کاغذ باید سفید بوده و در همه قسمت‌های آن به صورت یکنواخت دیده شود. برخی از انواع کاغذپوستی ارزان که به رنگ زرد در بازار موجود هستند دارای کیفیت خوبی نیستند.

زیرا وقتی این کاغذ سفید و شفاف نباشد به علت عدم عبور کامل طیف نور موجب می‌شود نتوانید طرح خود را به راحتی ترسیم کنید. همچنین دارای مقاومت پایین‌تری در مقابل شکستگی و پارگی احتمالی است.

عدم وجود شکستگی: یک کاغذ مناسب پوستی باید کاملا صاف بوده و نباید دارای شکستگی در سطح خود باشد این امر نشان‌دهنده آن است که کاغذ کاملا سالم است وجود شکستگی در سطح کاغذ مانع از کشیدن کامل و دقیق طرح‌ها می‌شود.

ضخامت: کاغذ باید نسبتا نازک باشد به طوری که تصویر و خطوط نازک و درشت به راحتی از پشت آن دیده شده و قابل رویت باشد به همین دلیل است که نام دیگر این کاغذ، کاغذ شیشه‌ای مات است البته در این مورد نباید بیش از اندازه نازک باشد زیرا ممکن است حین کار یا طراحی کاغذ سوراخ یا پاره شود.

انواع نامرغوب آن که سطحی نایکنواخت و ضخامت زیادی دارند ممکن است به دلیل این ضخامت سبب شوند که طیف نور به طور کامل از آن عبور نکند و بنابراین نتوانید طرح سیاه قلم خود را به طور صحیح و کامل با جزئیات رسم کنید.

زبری سطح کاغذ: این ویژگی بیشتر برای طراحی با سیاه قلم مطرح است، سطح کاغذ باید به اندازه کافی زبر باشد تا اثرات مداد بر روی آن به خوبی بماند همچنین وجود این ویژگی باعث می‌شود که هنگام استفاده از پاک کن اثرات ترسیم با مداد سیاه روی سطح کاغذ نماند و به خوبی پاک شود.

توصیه می‌شود برای طراحی با سیاه قلم از نوع شفاف یا براق کاغذ پوستی استفاده نشود و نوع مات آن برای اینکار بسیار عالی است.

فرق کاغذ پوستی و کالک در چیست؟

کاغذ پوستی و کالک از انواع کاغذهای مهندسی هستند، کاغذ کالک که در ابتدا برای مهندسین و آرشیتکت‌ها طراحی شده بود تا طرح‌های خود را بر روی آن ترسیم و کپی کنند بعدها استفاده‎‌های دیگری نیز پیدا کرد. این کاغذ که به آن کاغذ ترسیم یا تریسینگ نیز می‌گویند نسبت به کاغذ پوستی کمی دارای تاری و کدری است و در نتیجه عبور نور آز آن نسبت به کاغذ پوستی کمتر است. استحکام آن نیز نسبت به کاغذهای پوستی دیگر بسیار بالاتر است در ضمن دارای کاربردهای متفاوتی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

-روش‌های چاپ سنتی: لترپرس،افست،سیلک، چاپ لیزری و جوهر افشان

-پردازشی: جلا زدن، لمینیت و پانچ

-طراحی: جوهر، مداد و …

-نورپردازی سینما و عکاسی محصولات نهایی

-پاکت، نامه گذاری، تراکت، کاور آلبوم، کارت ویزیت، کارت دعوت، کارت بازی، پوستر و اوریگامی

بهترین مرکز خرید دفتر کاغذ پوستی کجاست؟

اگر به دنبال خرید کاغذ پوستی کیلویی، کاغذ پوستی رولی و کاغذ پوستی رنگی هستید به جای درستی آمده اید پارسا پخش با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه فروش لوازم اداری و انواع کاغذ، فاکتور و قبض خدمات ویژه‌ای را به شما ارائه می‌دهد. شما  می‌توانید اقلام مصرفی شرکت یا سازمان خود را از این فروشگاه اینترنتی تهیه نمائید.

ضمن اینکه پارساپخش به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب در تولید کالاها و محصولات خود مشتریان وفاداری را از تهران و سایر شهرستان‎‌ها دارد به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین مراکز فروش انواع کاغذ است، متاسفانه در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت در بازار امکان ارائه خدمات آنلاین از این فروشگاه وجود ندارد و دریافت قیمت و خدمات از طریق تماس با شماره‌های  ۰۲۱۵۵۸۹۱۹۹۱و ۰۹۱۲۴۴۹۴۶۹۶ امکان‌پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *