لوازم اداری

زونکن چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمای خرید

زونکن،خرید عمده زونکن،خرید تکی زونکن

اولین بار که اسم زونکن را شنیدم فکر کردم کلمه‌ای انگلیسی، فرانسوی و … است اما بعد از اینکه در مورد آن سرچ کردم متوجه شدم این وسیله در سال 1875 توسط فریدریش زونکن (مخترع آلمانی) اختراع شد و به نام سازنده آن نام گذاری شده است.

همه ما در زندگی کاری خود با این وسیله آشنا هستیم، در واقع زونکن نوع قطورتر کلاسور در اندازه‌های مختلف است. در این مقاله از وبلاگ پارسا پخش قصد داریم به کاربردهای این وسیله و راهنمای خرید آن اشاره‌ای داشته باشیم، شما نیز اگر قصد خرید زونکن را برای اداره یا مصرف شخصی خود دارید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید در انتخاب خود دقت بیشتری نمایید.

زونکن چیست؟

زونکن،خرید زونکن،قیمت زونکن

درست است که اکثر ما با این وسیله آشنا هستیم اما ممکن است برخی‌ها این سوال را داشته باشند که زونکن چیست؟ زونکن در واقع پوشه‌ای بزرگ است که برای بایگانی اسناد و مدارک در ادارات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این وسیله از مقوا، پلاستیک و یا چوب بوده و می‌تواند کاغذها و کاورهای کاغذ پانچ شده را در خود نگهداری کند.

کلاسور برای چه مواردی کاربرد دارد؟

این وسیله برای بایگانی اسناد و مدارک کاربرد دارد و شما می‌توانید مدارک پانچ شده را در آن نگهداری کنید. کلاسور ضمن نگهداری از اسناد با دسته بندی کردن آن‌ها دسترسی شما را به انواع مدارک راحت‌تر می‌کند.

چه کسانی اقدام به خرید کلاسورمی‌کنند؟

امروزه خرید عمده زونکن و خرید تکی زونکن توسط شرکت‎‌ها و موسسات بسته به میزان مصرف آن‌ها انجام می‌گیرد.خریداران این وسیله در دو گروه اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی قرار می‌گیرند.

در تعیین قیمت زونکن چه عواملی تاثیرگذار است؟

قیمت زونکن به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

-جنس بدنه (مقوایی، پلاستیکی یا چوبی)

-شکل (زونکن لبه فلزی یا لبه دار)

-مدل

-جنس روکش

-نوع حلقه‌های آن

-تیگل دار بودن یا نبودن آن

تمام این عوامل در افزایش یا کاهش قیمت تاثیرگذار است و شما در هنگام خرید باید بدانید چه نوعی مد نظرتان است. اگر بخواهید زونکن سفارشی خریداری نمایید قیمت آن صد در صد متفاوت خواهد بود زیرا در این مدل از کلاسور شما می‌توانید لوگو شرکت، شماره تماس و … را بر روی آن جهت تبلیغات ثبت نمایید.

راهنمای خرید زونکن

در خرید این وسیله باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

-جنس بدنه: زونکن‌ها به صورت زونکن مقوایی، زونکن پلاستیکی، چرمی و ورنی در بازار موجود هستند، هرچه قدر جنس بدنه کیفیت بالاتری داشته باشد طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود.

-اندازه: کلاسورها در ابعاد مختلفی مانند زونکنa4، زونکنa5، a3 وb5  موجود هستند بنابراین در هنگام خرید باید ابعاد مدارک و اسناد را مد نظر قرار دهیم.

-گنجایش (ظرفیت): محدوده گنجایش زونکن‌ها ممکن است بین 200 الی 600 برگ باشد، شما بسته به تعداد برگه‌هایی که می‌خواهید بایگانی کنید باید زونکن را انتخاب کنید. هرچقدر اندازه زونکن بزرگتر باشد تعداد کاغذهایی که می‌تواند درون آن قرار گیرد بیشتر خواهد بود.

-نوار فلزی لبه: زونکن‌ها به دلیل اینکه مدت‌های طولانی اسناد و مدارک را در خود نگه‌داری می‌کنند و نیز به دلیل قرار گیری آن‌ها به صورت ایستا به مرور زمان دچار فرسایش می‌شوند، بنابراین شما با خرید زونکن لبه دار می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید. وجود این لبه در جنس مقوایی ضروری است.

-حلقه انگشتی: این حلقه در عطف زونکن قرار دارد و شما به وسیله آن می‌توانید کلاسور را به راحتی از قفسه بیرون بکشید. جنس این حلقه می‌تواند فلزی یا پلاستیکی باشد. حلقه‌های انگشتی رنگی برای کد بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند که می‌تواند یکی از ویژگی‌های مد نظر شما در خرید باشد.

-پرچ‌های نگه‌دارنده: وجود پرچ‌های نگه دارنده می‌تواند مقاومت کلاسور را در برابر فشارهای سنگین چند برابر کند، پرچ‌ها باید فلزی و ضد زنگ باشند.

-تیگل (رادو): به زبانه‌های تعبیه شده در وسط کلاسور تیگل گفته می‌شود که جلد زونکن را به حلقه‌های قفل چفت کرده و مانع از باز شدن کلاسور و افزایش مدت ماندگاری آن می‌شود.

-حلقه‌های قفل: این حلقه‌ها معمولا به شکل‌های o شکل و قوسی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

حلقه قوسی: وجود این حلقه باعث می‌شود تا اوراق به صورت مرتب و هم تراز روی هم قرار گیرند. هم چنین امکان اضافه کردن گیره فلزی در این حلقه باعث می‌شود اوراق بیشتری بایگانی شود.

حلقه o شکل: به وسیله این حلقه شما می‌توانید اوراق را به راحتی ورق بزنید اما در این حالت برگه‌ها به صورت منظم و هم تراز روی هم قرار نمی‌گیرند. وجود این حلقه موجب گنجایش کمتر کلاسور می‌شود.

بهترین مرکز فروش زونکن کجاست؟

فروش زونکن در فروشگاه‌های مختلفی در سطح شهر صورت می‌گیرد، اما مجموعه پارسا پخش فروش این محصول را با قیمت مناسب وکیفیت خوب در طرح‌های متنوع عرضه می‌کند.

این فروشگاه اینترنتی در حال حاضر خدمات حضوری و تلفنی نیز ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های 09124494696 و 02155891991 سفارش خود را ثبت کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *