لوازم اداری

مروری بر کاربردهای پوشه مقوایی و پلاستیکی

پوشه،پوشه مقوایی،خرید پوشه

مفهوم پوشه یا فولدر برای اکثر ما واژه‌ای آشناست. از زمانیکه کار با کامپیوتر را یاد گرفتیم این واژه از اولین مفاهیمی بود که با آن آشنا شدیم. به یاد داریم که انواع پوشه‌ها را برای بایگانی اسناد خود در کامپیوتر ایجاد کرده‌ایم.

اما این آشنایی فقط به اینجا ختم نمی‌شود بلکه در دنیای بیرون نیز کاربردهای بسیاری دارد، از زندگی کاری گرفته تا ثبت نام در کلاس اول. به جرات می‌توانم بگویم که اولین خاطره آشنایی ما با پوشه زمانی بود که مدارک خود را در داخل آن قرار دادیم و همراه والدین راهی مدرسه برای ثبت نام شدیم.

برای اینکه با نکات مهم در رابطه با خرید فولدر آشنا شوید، بهتر است این مطلب از وبلاگ پارسا پخش را تا انتها بخوانید.

پوشه،پوشه مقوایی،خرید پوشه

پوشه چیست؟

پوشه یا فولدر ابزاری است از جنس مقوا یا پلاستیک که جهت قرار دادن انواع مدارک طراحی شده است. این ابزار در زمان‌های قدیم با تا کردن یک کاغذ بزرگ ساخته می شده است. اما امروزه انواع مختلفی از آن در طرح‌ها و ابعاد گوناگون به بازار آمده است.

انواع پوشه و کاربردهای آن چیست؟

معمولا فولدرها به دو دسته پوشه مقوایی و پوشه پلاستیکی تقسیم می‌شوند که هر کدام نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پوشه کاغذی یا همان مقوایی دارای برندها و طرح‌های مختلفی است که از مهترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-پوشه مقوایی روغنی

2-پوشه مقوایی ابر و باد

3-پوشه مقوایی آویز دار

4-پوشه مقوایی مات

5-پوشه مقوایی پاپکو

پوشه پلاستیکی نیز دارای انواع مختلفی از جمله پوشه پلاستیکی گیره دار، پوشه پلاستیکی دکمه دار و …. بوده که معروف ترین برند آن نیز در این مدل برند پاپکو است.

همان طور که می‌دانیم تنوع فولدرها بسیار زیاد است اما معمولا کاربرد آن برای موارد زیر است:

1-قرار دادن نقاشی‌های کودکان خردسال و دبستانی

2-نگهداری از جزوات درسی و برگه‌های امتحانی

3-تحویل تکالیف و پروژه‌های درسی و نیز تحویل مدارک

4- بایگانی اسناد و مدارک در ادارات، سازمان‌ها و …

نکته مهمی که لازم می‌دانم به آن اشاره کنم این است که امروزه با توجه به فضای گسترده تبلیغات بالطبع ایده‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. در واقع یکی از کاربردهای خاص فولدر استفاده از آن به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در همایش‌ها، گردهمایی‌ها و سمینارهاست که برگزارکنندگان این نشست‌ها معمولا با چاپ لوگو خود بر روی کارت ویزیت، بروشورها و کاتالوگ‌ها و قرار دادن آن داخل پوشه‌هایی که نام و نشان شرکت خود را بر روی آن ثبت کرده‌اند از آن برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنند.

خریداران پوشه چه کسانی هستند؟

با توجه به کاربردهایی که برای این ابزار اشاره کردیم، مصرف کنندگان آن را می‌توان به گروه‌های زیر دسته بندی کرد:

1-سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌ها، موسسات

2- تبلیغ کنندگان برند و …

3-مهدکودک‌ها و مدارس

4- دانشجویان، اساتید و دانش آموزان

5-افراد عادی برای قرار دادن اسناد خود در آن

نکات مهم در خرید پوشه چیست؟

یکی از پرکاربردترین سایزها در تولید فولدرها سایز a4 است، بنابراین در هنگام خرید باید دقت داشته باشیم ابعاد پوشه مقوایی یا پلاستیکی که خریداری می‌کنیم با ابعاد مدارک و اسناد جهت بایگانی هماهنگی داشته باشد. البته در حال حاضر انواع مختلفی از فولدرها با ابعاد گوناگون در بازار موجود است.

نکته مهم دیگر برای خرید این محصول توجه به جنس و برند آن است. نوع پلاستیکی این وسیله مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد اما در هنگام خرید از نوع مقوایی باید دقت داشته باشیم پوشه مقوایی ضخیم با برند خوب خریداری کنیم تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

نکته سوم توجه به طرح و رنگ آن است که شما می‌توانید انواع مختلفی مانند پوشه مقوایی خط دار، طرح ابرو باد یا رنگ‌های متنوعی از نوع پلاستیکی آن را خریداری نمایید.

مزایای استفاده از پوشه چیست؟

مهمترین وظیفه فولدر نگهداری و بایگانی اسناد و مدارک است. امروزه شرکت‌ها و سازمان‌ها در حال توسعه و بزرگ شدن هستند، بنابراین نیاز است در حین گسترش، از نظام اداری منظم در سیستم خود برخوردار باشند.

استفاده از ابزار فولدر این امکان را فراهم می‌آورد که ضمن بایگانی کردن مرتب اسناد و جلوگیری از هرگونه بی نظمی، روندهای رسیدگی به وظایف درون سازمانی و برون سازمانی به درستی انجام شده و در نتیجه پاسخگویی به وظایف کاری در کمترین زمان ممکن و صرف کمترین هزینه انجام گیرد.

در زندگی روزمره نیز به کمک این وسیله می‌توانید ضمن مشخص نمودن مکان خاصی برای اسناد و مدارک خود، نظم  ترتیب را در کارهای خود حس کنید.

خرید عمده پوشه بهتر است یا خرید تکی؟

حجم خرید بستگی به میزان مصرف شما دارد. به دلیل استفاده زیاد از فولدر در سازمان‌ها و ادارات بهتر است خرید پوشه در این مراکز به صورت عمده انجام گیرد.

ضمن اینکه مجموعه پارسا پخش تخفیف ویژه‌ای برای خریداران این محصول به صورت عمده در نظر گرفته است.

اما اگر این وسیله را برای خودتان و مصرف شخصی می‌خواهید می‌توانید آن را به صورت تکی یا چند عددی خریداری نمایید.

پوشه خوب از کجا بخرم؟

اگر به دنبال این هستید فولدر خوب با قیمت مناسب خریداری کنید مجموعه پارسا پخش را به شما معرفی می‌کنم. این فروشگاه با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه فروش لوازم اداری محصولات خود را با بهترین کیفیت عرضه می‌کند.

در حال حاضر این فروشگاه اینترنتی خدمات حضوری و تلفنی نیز ارائه می‌دهد و شما در هر کجای کشور که باشید می‌توانید سفارش خود را درب در منزل تحویل بگیرید. کافی است با شماره‌های 09124494696 و 02155891991 تماس بگیرید و با دریافت مشاوره از مشاوران پارسا پخش خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *