دفتر و کاغذ

لزوم استفاده از مبایعه نامه موتور سیکلت در خرید و فروش چیست؟+ نکات مهم در قولنامه موتور سیکلت

مبایعه نامه موتور سیکلت،قولنامه موتور سیکلت،متن قولنامه موتور

به دلیل سهولت استفاده از موتور سیکلت و تردد راحت با آن در سطح شهر خرید و فروش این وسیله نقلیه افزایش یافته است. آنچه که در انتقال موتور سیکلت بسیار مورد توجه قرار گرفته مبایعه نامه موتور سیکلت یا همان قولنامه موتور سیکلت است. برای اینکه اطلاعات بیشتر در مورد قرار داد فروش موتور سیکلت بدست آورید این مطلب از وبلاگ پارسا پخش را از دست ندهید.

مبایعه نامه موتور سیکلت چیست و چه کاربردی دارد؟

خرید و فروش هر وسیله‌ای اعم از وسیله نقلیه، ساختمان و … بر اساس قرار داد موجود بین طرفین صورت می‌گیرد. در این میان موتور سیکلت نیز از این قاعده مستثنی نیست، بر اساس برگه قولنامه موتور فروشنده با خریدار توافق می‌کند که این وسیله نقلیه را در مقابل دریافت مبلغ مشخصی به طرف مقابل منتقل کند.

قولنامه موتور سیکلت،مبایعه نامه موتور سیکلت،متن قولنامه موتور

مزایای قولنامه موتور سیکلت در خرید و فروش چیست؟

قرار داد فروش موتور سیکلت یک قرار داد لازم است یعنی قرار دادی که طرفین نمی‌توانند آن را فسخ کنند مگر در مواردی که در قرار داد این حق را برای خود در نظر گرفته باشند، بنابراین در متن مبایعه نامه موتور سیکلت می‌تواند یک سری قوانین حقوقی تنظیم شود که خیال خریدار و فروشنده را از بابت مسائل حقوقی و مشکلاتی که ممکن است بعدا پیش بیاید راحت کند.

برای اینکه قولنامه فروش موتور سیکلت مورد حمایت قانونی قرار گیرد باید مطابق قانون نوشته شود. به طور کلی مزایای استفاده از قولنامه موتور به شرح زیر است:

-در صورتیکه در متن قولنامه موتور شرایطی برای موتور سیکلت ذکر شده باشد و بعدا مشخص شود که فاقد این شرایط است مطابق ماده 413 قانون مدنی طرف مقابل اختیار فسخ قرار داد را دارد.

-در صورتیکه موتور سیکلت دارای مشکل خاصی باشد به عنوان مثال روشن نشود مطابق ماده 422 قانون مدنی خریدار می‌تواند قرار داد را فسخ کرده و یا از فروشنده درخواست خسارت نماید.

-اگر قبل از تحویل وسیله نقلیه توسط فروشنده به خریدار کل آن تلف شده باشد مطابق ماده 387 قانون مدنی فروشنده موظف است کل مبلغ پرداخت شده را به خریدار بازگرداند.

خریداران مبایعه نامه موتور سیکلت چه کسانی هستند؟

قولنامه خرید موتور سیکلت در بنگاه‌ها تنظیم می‌شود، بنابراین یکی از خریداران عمده مبایعه نامه موتور بنگاه‌های خرید و فروش موتور می‌باشند.

قالب مناسب یک قولنامه موتور سیکلت چگونه است؟

در مبایعه نامه موتور سیکلت باید مشخصات طرفین قرار داد و مشخصات وسیله نقلیه نوشته شود، این مشخصات به شرح زیر است:

مشخصات طرفین قرارداد

نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، آدرس، شماره تلفن (این مورد برای هر دو طرف فروشنده و خریدار ضروری است). اگر یکی از طرفین قرار داد حقوقی باشد باید نام شرکت، شماره ثبت، شماره اقتصادی، نشانی، تلفن، نام نماینده امضا کننده قرار داد و سمت او نوشته شود.

مشخصات مورد معامله

در این قسمت مشخصات موتور سیکلت اعم از مدل، رنگ، شماره بدنه و شماره پلاک ثبت می‌شود.

قیمت موتور

در این قسمت خریدار و فروشنده میزان مبلغی را که با هم توافق کرده‌اند ثبت می‌کنند، در این حالت لازم است تا نحوه پرداخت نیز مشخص شود، یعنی اگر خریدار مبلغ را به صورت قسطی پرداخت کرده باید زمان پرداخت و مبلغ هر قسط مشخص شود.

تعهدات بین طرفین

اگر بین طرفین شرایط خاصی وجود دارد باید در قرار داد ثبت شود. این تعهدات می‌تواند به شرح زیر باشد:

-تا قبل از تحویل موتور سیکلت تمامی تخلفات آن به عهده فروشنده است.

-در صورتیکه مبلغ معامله برای دریافت موتور سیکلت از طرف خریدار پرداخت نشود فروشنده می‌تواند موتور سیکلت را پس بگیرد.

فرم دانلود رایگان قولنامه موتور سیکلت

مبایعه نامه موتور سیکلت از کجا بخرم؟

شما می‌توانید خرید مبایعه نامه موتور سیکلت را به آسانی از فروشگاه‌های لوازم اداری انجام دهید. پارسا پخش یکی از این فروشگاه‌ها است که بیش نیم قرن سابقه در زمینه فروش انواع لوازم اداری مانند مبایعه نامه موتور، مبایعه نامه ماشین، اجاره نامه و … دارد.

تنها با یک بار خرید از پارسا پخش می‌توانید متوجه تفاوت قیمت و کیفیت محصولات این فروشگاه شوید. فروشگاه اینترنتی پارسا پخش در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت در بازار تمامی خدمات خود را به صورت حضوری یا تلفنی از طریق تماس با شماره‌های 09124494696 و 01255891991 به شما مشتریان گرامی ارائه می‌دهد.

علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت بالا، پرداخت و تحویل درب در منزل از مزایای خرید از پارسا پخش است. نمونه قولنامه موتور سیکلت در سایت قرار داده شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *