دفتر و کاغذ

     کاغذ کاهی چیست و چه کاربردی دارد؟| راهنمای خرید کاغذ کاهی (کاغذ روزنامه)

کاغذ کاهی،کاغذ کاهی برای کادو،کاغذ کاهی ضخیم،کاغذ کاهی قدیمی،انواع کاغذ

  کاغذ کاهی یا کاغذ روزنامه (کاغذ ساندویچی) یکی از انواع ارزان قیمت کاغذهاست که بدون بکارگیری عملیات مکانیکی و با استفاده از تفاله چوب (فیبرهای بازیافت شده) ساخته می‌شود. این نوع کاغذ در انواع مختلفی مانند کاغذ کاهی ضخیم، کاغذ کاهی رنگی و … به بازار عرضه می‌شود.

موارد مصرف کاغذ کاهی چیست؟

امروزه اکثر کاغذ روزنامه دنیا از کاغذهای بازیافتی تولید می‌شود، در عین حال این کاغذ کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

-برای چاپ روزنامه، آگهی تبلیغاتی، کتاب و بروشور

استفاده در صنعت بسته بندی مانند دور نان ساندویچ و پیچیدن میوه‌ها

-به عنوان کاغذ الگو

-استفاده در کارهای هنری سریع و در عین حال موقتی برای طرح‌های خام و اولیه بزرگ و طراحی‌هایی موقتی که با مداد شمعی یا مداد زغالی انجام می‌شود.

-گذاشتن زیر تخت مریض در بیمارستان‌ها

-دفترچه یادداشت یا چرک‌ نویس در مدارس

-از انواع کاغذکاهی برای کادو جهت بسته بندی هدیه استفاده می شود.

بهترین برندهای تولید کننده کاغذ کاهی کدامند؟

کارخانه چوب و کاغذ مازندران تنها تولید کننده کاغذ روزنامه در ایران است، منبع مورد استفاده برای این نوع کاغذ استفاده از چوب است و با توجه به اینکه این چوب از جنگل‌های کشور تامین می‌شود به دلیل محدودیت‌هایی که در راستای بهره برداری و قطع درختان جنگل‌ها گذاشته شده بنابراین بیشتر مواد اولیه مانند چوب از طریق واردات تامین می‌شود و چون دستگا‌ه‌های تولید کننده این نوع کاغذ در ایران قدیمی است و نمی‌توان کاغذی با کیفیت بالا از این دستگاه‌ها تولید کرد بنابراین بیشتر این کاغذ از طریق واردات از کشورهای دیگر تامین می‌شود در حال حاضر بهترین برندهای خارجی این نوع کاغذ، کاغذ روسی، نروژی و کره ای است.

ویژگی‌های کاغذ کاهی چیست؟

این نوع کاغذ از مقاومت کمتری در برابر نور برخوردار است و نسبت به سایر انواع کاغذ ارزان‌تر است، دارای گرماژ بین 42-48 گرم بوده و سطح بسیار نازکی دارد و چاپ روی آن با وضوح بهتری نشان داده می‌شود، لطیف و شکننده بوده و به همین دلیل ارزان است، به دلیل ارزانی ، مقاوم و قابل چاپ بودن و همچنین رنگ سایه روشنی که دارد موسسات انتشاراتی و چاپخانه‌ها از آن استفاده می‌‌کنند و همچنین سطح مسطح آن قابلیت جذب بالایی دارد.

 بهترین مرکز خرید کاغذ کاهی کجاست؟

پارساپخش مرکز پخش کاغذ کاهی درتهران و ارائه دهنده انواع کاغذ روزنامه مانند کاغذ کاهی قدیمی، کاغذ کاهی کیلویی و .. است. این فروشگاه علاوه بر خدمات تلفنی و حضوری به صورت آنلاین نیز خدمات ارائه می‌دهد شما می‌توانید برای خرید کاغذکاهی به پارسا پخش مراجعه نمایید از دیگر مواردی که این فروشگاه اینترنتی را از سایر فروشگاه ها متمایز می‌کند فروش به صورت عمده و جزئی است، برای ثبت سفارش یا اطلاع از روند خرید خود می‌توانید با شماره‌های 09124494696 و 02155891991 تماس حاصل نمایید. در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت در بازار امکان ارائه خدمات انلاین از این فروشگاه وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *