دفتر و کاغذ

برای خرید دفتر نقاشی کودکان به چه نکاتی توجه کنیم؟

دفتر نقاشی

شهریور ماه که از راه می‌رسد در هر خانه‌ای که بچه دبستانی یا مدرسه‌ای دارند جنب و جوش خاصی برای خرید لوازم التحریر و وسایل مدرسه به پا می‌شود. در این زمان اکثر فروشگاه‌ها پر می‌شود از والدینی که همراه فرزندانشان مشغول خرید هستند از کیف و کفش و مانتو گرفته تا مداد و خودکار و دفتر نقاشی.
معمولا خیلی از افراد به خرید لوازم التحریر علاقه خاصی دارند، دفتر نقاشی نیز از آن دسته لوازم التحریرهایی است که کودک و بزرگسال نمی‌شناسد و همه افراد برای خرید آن شور و علاقه‌ای خاص دارند. ثبت طراحی‌ها و ایده‌هایی که توی ذهن افراد هست، بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و هر کسی در هر رده سنی برای نگهداری و ثبت افکار و حتی نقاشی‌های دوران کودکی می تواند آن‌را بخرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک دفتر نقاشی خوب می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

نکاتی که هنگام خرید دفتر نقاشی باید به آن توجه داشته باشیم

هنگام خرید دفتر رنگ آمیزی مانند هر وسیله دیگری باید به یک سری نکات توجه کنید که از خرید خود رضایت داشته باشید مانند: نوع و وزن کاغذ، سایز دفتر، جلد، نوع صحافی (افقی یا عمودی بودن صحافی) و …

کاغذ دفتر نقاشی بهتر است چه نوعی باشد؟

دفترهای نقاشی می‌توانند از کاغذهای مختلفی مانند کاغذ کارتریج، کاغذ آبرنگ، کاغذ رنگی، کاغذ نرمال یا کاغذ مشکی درست شده باشند این نوع کاغذها با توجه به وزن و گرماژ آن‌ها برای استفاده‌های متفاوتی مناسب هستند و انتخاب نوع کاغذ دفتر نقاشی به استفاده شما از دفتر و اینکه از چه نوع ابزاری برای نقاشی استفاده می‌کنید، بستگی دارد.

• کاغذ کارتریج از کیفیت بالایی برخوردار است و در وزن‌های مختلف به صورت صیقلی یا بافت‌دار برای تصویر‌سازی یا طراحی استفاده می‌شود. همچنین برای طراحی با مداد، خودکار و جوهر گزینه مناسبی است.

• کاغذ آبرنگ برای نقاشی با اکرلیک و آبرنگ مناسب است و به دلیل اینکه سطح آن آب رنگ آهار گلاتین دارد ضد آب است و نقاشی شما را براق می‌کند. در مورد این نوع کاغذ توجه به میزان پنبه کاغذ اهمیت دارد، زیرا هر چقدر میزان آن بیشتر باشد طول عمر کاغذ بیشتر خواهد بود.

• کاغذها در نوع صیقلی بودنشان نیز با هم متفاوتند، کاغذهای صیقلی و کمی بافت‌دار برای نقاشی با مداد و خودکارمناسب‌اند و کاغذهای بافت‌دار برای نقاشی با آبرنگ مناسب هستند.

آیا وزن کاغذ دفتر نقاشی هم مهم است؟

وزن کاغذ معمولاً به ضخامت آن بستگی دارد واحد اندازه گیری وزن کاغذ gsm است. هرچقدر این مقدار کمتر باشد، کاغذ نازک‌تر است. کاغذهای سبک برای نقاشی‌های خشک مناسب هستند و کاغذهای سنگین برای نقاشی‌های تر بهتر هستند. کاغذ سنگین یعنی اینکه هنگام استفاده از آب در نقاشی کمتر چروک می‌خورد.

بهترین صحافی دفتر نقاشی چیست؟

معمول‌ترین صحافی برای دفترهای نقاشی صحافی سیمی دایره‌ای است. این نوع صحافی به صورت عمودی یا افقی صورت می‌گیرد. مزیت این نوع صحافی این است که دو طرف دفتر را از پشت می‌توانید به هم برسانید. این دفترها کاملاً به صورت 180 درجه باز می‌شوند و در نتیجه کار با آن آسان‌تر است.

چه جلدی برای دفتر نقاشی مناسب است؟

جلد سخت گزینه مناسبی برای دفتر نقاشی است زیرا علاوه بر اینکه از نقاشی‌های شما محافظت می‌کند به شما این امکان را می‌دهد که در حالت ایستاده وقتی پشت میز نیستید، کارکنید. در واقع جلد سخت حکم میز کار شما را دارد.

خرید دفتر نقاشی خوب در مجموع به وزن کاغذ، صحافی و جلد دفتر بستگی دارد در انتخاب این مورد برای کودکان باید دقت داشته باشید که دفتر صحافی خوبی داشته باشد. صحافی سیمی بهترین گزینه است زیرا باعث استحکام بیشتر دفتر می‌شود، جلد محکم آن نیز محافظ خوبی برای نقاشی‌های کودکان است.

علاوه بر این جنسیت کودکان و نیز توجه به علایق آن‌ها در انتخاب طراحی جلد موثر است. طرح‌ها و رنگ‌های به کار رفته روی جلد باید کودکان را جذب خود کند و ایده‌پردازی مناسبی جهت نقاشی کودکان باشد، انتخاب نوع کاغذ آن معمولا بستگی به استفاده از ابزار نقاشی دارد ولی چون معمولا نقاشی‌های کودکان با مداد رنگی است کاغذ نازک‌تر با گرماژ کمتر گزینه مناسبی است.

چه سایزی برای دفتر رنگ‌آمیزی انتخاب کنیم؟

دفترهای نقاشی در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند و هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند این سایزها شامل:

• سایزA3: اگر دانشجوی رشته طراحی یا مهندسی هستید و می‌خواهید طرح‌های خود را در فضای کافی رسم کنید، سایز A3 گزینه مناسبی برای شما است.

• سایز A4: این سایز اندکی از سایز A3 کوچکتر است و مناسب برای افرادی است که می‌خواهند برای نمایش جزئیات طرح خود فضای کافی داشته باشند، این سایز از دفتر نقاشی بیشتر مورد استقبال رشته‌های هنری و طراحی لباس قرار می‌گیرد.

• سایز B5: این سایز مناسب برای دانش آموزان پایه‌های مختلف ابتدایی است که با اندازه‌ای متناسب نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک و حمل آسان گزینه مناسبی است.

• سایز A5: نسبت به سایزهای دیگر اندازه کوچکتری دارد و مناسب برای افرادی است که دوست دارند دفتری کوچک همراه خود برای اتود زدن و کشیدن تصاویر ناگهانی خود داشته باشند، این سایز مناسب افراد تازه کار نیز هست چون نه به اندازه کافی بزرگ است و نه به اندازه کافی کوچک و علاوه بر فراهم اوردن فضای مناسب جهت طراحی حمل آن نیز آسان است.

ازاین میان سایز B5 گزینه مناسبی برای دفترنقاشی کودکان و دانش آموزان ابتدایی جهت ترسیم نقاشی و ثبت خاطرات تصویری خود است. این سایز علاوه بر داشتن فضای کافی جهت ترسیم طرح‎ها، دارای اندازه مناسب جهت حمل آسان است.

چرا از دفتر رنگ‌آمیزی آبرنگ استفاده می‌کنیم؟

دفتر نقاشی آبرنگ، یک ابزار حرفه‌ای برای نقاشان و هنرجویانی است که کار نقاشی خود را به صورت حرفه‌ای دنبال کرده و دوست دارند مانند نقاشان حرفه‌ای هنرنمایی کنند، این دفتر یک ابزار بسیار کاربردی و حرفه‌ای در نقاشی با انواع آبرنگ‌ها است.

نقاشی کشیدن روی کاغذهای مخصوص آبرنگ به شما کمک می‌کند که مثل نقاشان حرفه‌ای طرح بزنید. بنابراین استفاده از دفتر آبرنگ لازم و ضروری است، بر روی کاغذهای آبرنگ طرح و رنگ شما نمایان می‌شود و ظرافت‌ها و مهارت‌های شما قابلیت دیده شدن بیشتری پیدا می‌کند.

دفتر نقاشی دخترانه و پسرانه چه تفاوتی با هم دارد؟

تحقیقاتی که در زمینه روانشناسی کودکان انجام شده است، نشان می‌دهد که در سنین 3-4 سالگی اختلافی در نقاشی دو جنس وجود ندارد اما از سنین 5 – 8 سالگی این اختلاف کم کم مشخص می‌شود. یعنی سنینی که کم کم کودکان به مدرسه می‌روند.

بر اساس همین موضوع دفتر نقاشی دخترانه و پسرانه طراحی گردیده است این دفترها بر اساس تصاویری که روی جلدشان است از هم دیگر متمایز می ‌شوند.

در دفتر نقاشی پسرانه معمولا از شخصیت‌های کارتونی و طرح‌های پسرانه استفاده می‌شود مانند بت من و … بر عکس در دفتر نقاشی دخترانه از شخصیت‌های کارتونی دخترانه استفاده می‌شود. البته دفترهای نقاشی وجود دارد که طرح روی جلد آن‌ها بستگی به دختر یا پسر بودن ندارد، در این مورد باید به علاقه کودک توجه شود.

دفتر رنگ‌آمیزی بزرگ برای چه سنینی مناسب است؟

دفتر نقاشی بزرگ با ابعاد 23x33cm با کیفیت مرغوب، مناسب برای کودکانی است که بهترین سرگرمی برای آنها نقاشی کردن است.
همواره کودکان در سنین ابتدایی که شروع به نقاشی کشیدن می کنند، نیازمند فضای زیادی برای نقاشی کردن هستند. معمولا اشکال نقاشی شده توسط کودکان در این سنین بزرگ بوده و به همین دلیل آن‌ها از نقاشی کردن در دفاتری با فضای بزرگ احساس لذت بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل است که انتخاب و خرید دفتر نقاشی فیلی برای آن ها، انتخابی مناسب خواهد بود.

کودکان با نقاشی کشیدن نه تنها سرگرم شده و لذت می برند، بلکه قادر خواهند بود تا احساسات خود را به بهترین شکل ممکن بیان نموده و والدین خود را از افکار و تحولات درونی خود با خبر نمایند.

والدین کودکان نیز قادر خواهند بود تا با کمی دقت به خرج دادن، کودک خود را به خوبی درک نموده و ارتباط بهتری با وی برقرار نمایند. دفتر نقاشی بزرگ علاوه بر ابعاد مناسب و فضای کافی که در اختیار کودک قرار می‌دهد باعث بروز احساسات و افکار درونی کودکان شده و به ارتباط بهتر والدین با فرزندان کمک می‌کند.

با توجه به اینکه کودکان در سنین پایین‌تر نقاشی‌هایی با ابعاد بزرگتر می‌کشند و نقاشی یکی ازسرگرمی‌‌های مورد علاقه آنهاست تعداد دفترهای نقاشی که استفاده می‌شود، معمولا بیشتر است. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که خرید عمده دفتر رنگ آمیزی عاقلانه به نظر می‌رسد.

پارسا پخش ارائه دهنده انواع دفتر نقاشی در طرح‌ها و ابعاد مختلف برای کودکان و دانش آموزان پایه ابتدایی است برای مشاهده قیمت دفتر نقاشی می‌توانید با پارسا پخش تماس حاصل نمایید.

 این فروشگاه اینترنتی خدمات تلفنی نیز از طریق تماس با شماره‌های 09124494696 و 01255891991 ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *