دفتر و کاغذ

معرفی انواع فاکتور فروش کالا+راه‌های تشخیص فاکتور صوری

فاکتور فروش کالا،هرید فاکتور،چاپ فاکتور

یکی از ارکان اساسی هر کسب و کاری داشتن فاکتور فروش کالا در هنگام معاملات است. فاکتور فروش به شما کمک می‌کند که معامله‌ای بی دغدغه و راحت داشته باشید، اما ممکن است در این میان برخی از بنگاه‌های تجاری برای فرار از مالیات از فاکتورهای صوری استفاده می‌کنند. برای آشنایی با این فاکتورها و راه‌های تشخیص آن از فاکتور حقیقی خواندن این مقاله از وبلاگ پارسا پخش را از دست ندهید.

هدف یک فاکتور فروش کالا برای کسب و کار چیست؟

فاکتور فروش کالا می‌تواند اهداف مختلفی برای کسب و کار داشته باشد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم: -جلب اعتماد مشتری -تبلیغ کسب و کار -ثبت تمام معاملات تجاری -تسهیل انجام معاملات -تسهیل رسیدگی به مشکل در دعاوی حقوقی

انواع فاکتور فروش کالا به چند دسته تقسیم می‌شود؟

امروزه اغلب فاکتورهای فروش به صورت فاکتور آماده در بازار موجود است، با اینحال شما می‌توانید برای کسب و کار خود اقدام به چاپ فاکتور نمایید. به طور کلی فاکتورهای فروش از نظر رسمیت، چاپ و طراحی در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

فاکتور فروش کالا،فاکتور کالا،چاپ فاکتور

انواع فاکتور از نظر رسمیت

فاکتورها از نظر رسمیت به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شوند.در فاکتور رسمی باید یک نسخه از فاکتور به اداره مالیات تحویل داده شود اما در فاکتور غیر رسمی نیازی به این کار نیست.

انواع فاکتور از نظر طراحی

تفاوت فاکتورها از نظر طراحی به سربرگ‌دار بودن و نبودن آن است، شما می‌توانید بسته به نیاز کسب و کار خود اقدام به سفارش طراحی فاکتور سربرگ‌دار نمایید. فاکتورهای بدون سربرگ نیز در انواع لوازم التحریری‌ها به فروش می‌رسد.

انواع فاکتور از نظر نوع چاپ

عواملی که در چاپ فاکتور فروش کالا مد نظر قرار می‌گیرد شامل جنس کاغذ، تعداد برگ، رنگ، سایز، وجود یا عدم وجود کاربن و … است. فاکتورهای کاربن لس امروزه با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. برای خرید فاکتور اعم از کاربن لس و بدون کاربن، دو برگ و سه برگ و …. به فروشگاه پارسا پخش مراجعه نمایید.

تفاوت‌ها و شباهت‌های فاکتور فروش کالا و رسید در چیست؟

فاکتور و رسید کالا دو واژه آشنا هستند که در معاملات اسم آن‌ها را به وفور شنیده‌ایم اما این دو مورد تفاوت‌هایی با هم دارند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

تفاوت‌ها

فاکتور

رسید

قبل از پرداخت صادر می‌شود

بعد از پرداخت صادر می‌شود

مبلغ کل بدهی را نشان می‌دهد

دریافت مبلغ پرداخت شده به همراه نحوه پرداخت را نشان می‌دهد.

درخواست پرداخت است

رسید تایید پرداخت است

به عنوان سندی برای فروش کالاها و خدمات است

به عنوان سندی برای خریدار مبنی بر مبلغ پرداخت شده است

 

شباهت‌ها

-هر دو جز اسناد تجاری هستند -هر دو در چرخه خرید صادر می‌شوند -هر دو جزئیات در مورد خریدار و فروشنده را دارند. -هر دو ابزار قانونی بوده وقابل مذاکره هستند.

قالب مناسب برای فاکتور فروش کالا چیست؟

برای اینکه یک نمونه فاکتور مناسبی داشته باشید و بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید بهتر است موارد زیر در آن رعایت شود: -در قسمت بالا و سربرگ فاکتور اطلاعات کسب و کارتان را بنویسید. -در زیر سربرگ جزئیات صورت حساب مشتری را وارد نمایید. -شماره فاکتور،موعد پرداخت و تاریخ صدور را در کنار صورت حساب مشتری درج کنید. -اگر خدماتی به مشتری ارائه داده‌اید لیست آن را با توضیح کوتاه، هزینه و مبلغ را در فاکتور بنویسید. -در انتهای فاکتور جمع مبلغ پرداختی و مالیات را بنویسید.

فاکتور صوری چیست و چگونه می‌توان آن را شناسایی کرد؟

فاکتور صوری ابزاری غیر قانونی است که برای عملیات حساب‌سازی صورت گرفته و در شکل قانونی به صورت فاکتور رسمی اجرا می‌شود. هدف اصلی از عملیات فاکتور سازی این است که هزینه‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد، در واقع بخش اعظم فاکتور سازی برای فرار از مالیات توسط بنگاه‎‌های اقتصادی صورت می‌گیرد. برخی از روش‌های کشف فاکتور صوری به شرح زیر است:

-بررسی اعتبار فروشنده کالا و خدمات اعم از اینکه شرکت منحل شده، غیر فعال یا غیر قانونی اقدام به صدور فاکتور ننموده و شناسه ملی خود را به درستی اعلام کرده است

-بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده

-بررسی اسناد حمل مانند بیجک، بارنامه و …

-بررسی مستندات پرداخت مانند چک بانکی، فیش واریزی و …

-بررسی متناسب بودن فعالیت صادر کننده فاکتور با خدمات و کالاهای مندرج در فاکتور فروش کالا

چگونه یک فاکتور فروش کالای مناسب تهیه کنیم؟

برای اینکه بتوانید فاکتور فروش با قیمت مناسب تهیه نمایید بهتر است به فروشگاه پارسا پخش مراجعه نمایید. این فروشگاه انواع فاکتور شرکتی، کاربن لس و … را به صورت عمده و خرده ارائه می‌کند. در حال حاضر به دلیل عدم ثبات قیمت در بازار امکان ارائه خدمات آنلاین از این فروشگاه اینترنتی وجود ندارد، بنابراین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و اطلاع از روند خرید با شماره‌های 09124494696 و 02155891991 در ارتباط باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فاکتور فروش بر روی این لینک کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *